yaz pazarı


evvela baştan çıktım rüyamda

pazarlara uyandığım uykularda.

ince bir tel gibi hissetirdi terim kendini

yaz zamanı bir pazar sabahında.


uyandım, farkına vardım, var evde sessizlik.

çarşaflar kirliye, annem uyanır seslere. 

tüplü tv çalışır şimdi kovboy şapkalarıyla

izlenir aslında ama babam evde yok yine.


güneş düşer vakit ilerler.

terlik giyen çocuklar sokaklara iner.

yanlarındayım içimde bir korku;

cimbom’dan daha çok transfer yaptı yine fener.


o yaz tek teselim kirli futbol topum.

abandım batu’nun kalesine, uçtu gitti derinlere

atanalırspor, koşup gittim peşinden.

topum işte orda, sokak köpekleriyle.


uğraştım aldım topu, yüreğimde ağzım.

yüreğimde ağzım, bana biraz su lazım.

iki sarı köpek, epey de büyükler.

işte bunlar dedim, en yeni arkadaşlarım.


ezan vaktiyle hop evdeyim.

9’da başlayacak cehennem melekleri, tv’de ilk kez.

birden dış kapı aralanır poşet sesleriyle.

babam ve ben salondayız işte, evde ilk kez.


12 yaşıma. 24 yaşımdan.

Yorumlar

Popüler Yayınlar